Indonesië 11 mei 2014

11 mei 2014 - Deli Serdang, Indonesië

Pierre & Margriet    Vakantie Indonesië         11 mei 2014

Bij het landen op Maleisië, Kuala Lumpur lokale tijd 06.26 uur, was het 26 graden. Hier moeten we op de volgende vlucht wachten richting Kuala Nama oftewel Medan op Sumatra. Deze vertrokt om 08.50 uur en heeft maar 45 minuten geduurd. Een heel verschil met de vlucht ervoor, dit is voor Margrietje beter te overleven.
Op het vliegveld op Medan aangekomen, eerst een visum on arivel kopen 2 x 22,00 euro.
Daarna nog eens door de douane en direct daarachter stond onze chauffeur Burhan al te wachten. De eerste 5 miljoen roepia's gepint, in 4 keer Max 1.250.000,00 roepia per keer. De beurs is te klein geworden want er komt uit de automaat alleen maar biljetten van 50.000.
Daarna heeft Burhan ons met het busje (gelukkig met airco) door Medan gemanoeuvreerd, zeer druk verkeer, links rijden, zeer veel bromfietsers met zijspan uitgedost als taxi (becak), en dat in 38 graden.
We hebben een bezoek gebracht aan de moskee met blote voeten en Margriet gesluierd, en daarna naar het paleis van de sultan geweest.
Toen werd het tijd voor iets te drinken. Dit hebben we gedaan in restaurant Tip Top, waar alles netjes was. Hierna heeft hij ons nog een soort herdenkings ceremonie laten zien in " China Town". Dit was voor een overleden oma, opa, te herdenken met zang en dans en er werd van alles verbrand, met name grote staven wierook. Alle deelnemers dansten rond een kleurrijke toren waarmee ze met een koord verbonden waren en rond draaiden. Een "geestelijke" deed de gebeden, en gooide meerdere keren dingen in de hoogte naar de mensen toe. De deelnemers, zelfs de kleine kinderen, waren zeer emotioneel. Een aparte ervaring.
Daarna wilde we graag naar het hotel, we waren kei kapot.
Hotel Deli River, hier werden we ontvangen met een bananen chake. Lekker fris.
De kamer heeft gelukkig airco en we hebben ons een paar uurtjes neergelegd om bij te komen. Deli River zijn cottages gelegen in een mooie tropische tuin. Echter een nadeel (voor Margriet) ze heeft inmiddels meerdere vriendjes gezien (hagadisjes 5 stuks voor de ingangsdeur) en nu zijn we maar naar binnen gegaan. Tussen de planten door zijn er mooie rode vlinders te zien met vierkante vleugels en een eekhoorn die op een rat lijkt.
De eerste maaltijd hebben we hier in het hotel genuttigd. Spicy, maar wel lekker. Zo nu op naar ons eerste bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Op den Camp:
    11 mei 2014
    Fijn dat jullie al goed zijn aangekomen,veel plezier.
  2. Els en frans:
    11 mei 2014
    Zijn er geen kikkers??? Vandie grote?
    Veul plezeer
  3. Els en frans:
    Ha Pierre en Margriet.
    Koos vraagt of je hem ook het reisverslag wil sturen.
    [email protected]

groet
    Frans
  4. Els Op den Camp:
    Hallo Margriet en Pierre,
    Een heel leuke vakantie en we zullen jullie zeker volgen groetjes uit Stein