Indonesië 7 juni 2014

7 juni 2014 - Sanur, Indonesië

Pierre & Margriet    Vakantie Indonesië         7 juni 2014

We ontbijten vanmorgen aan het strand. Onder het eten spelen 2 Balinezen op een baboe instrument, en de klanken die we hier al op veel plaatsen gehoord hebben klinken weer door de lucht.
Na het eten gaan we lekker aan het strand liggen. Je merkt dat je hier in het echte toeriste gebied zit, je ziet op zee de banaan, watersurfers met een vlieger eraan, bootjes en veel zon-genieters.
In het water staan tot hun middel meerdere vissers. Zij hebben een hoed op voor de zon, maar bovenop zit een potje waar ze het aas in hebben. De vissers zijn geheel gekleed op hun gezicht na. Ze staan de hele dag te vissen, maar of ze iets vangen vragen wij ons af.
Verder zie je hier van de vroege ochtend tot de avond 2 mannetjes, beach-cleaners, die het strand schoon houden. Ze vegen met een hark de stukjes zeegras samen, laten het drogen, en stoppen het daarna in zakken die ze afvoeren.
Rond 18.00 uur proberen we te face-timen met het thuisfront. Dit lukt echter niet goed. De beeldverbinding valt steeds weg, vermoedelijk omdat we niet genoeg ruimte krijgen op het internet omdat er op dat tijdstip meerdere mensen aan het internetten zijn.
We proberen te bellen, echter dat gaat ook niet lukken. Als ze vanuit Nederland ons bellen, lukt het wel. Margriet was blij dat ze toch even met het thuisfront heeft kunnen spreken, en hoort dat alles oké is.
Daarna douchen en omkleden. We gaan die avond eten, net buiten het hotel bij MezzaNine, een restaurant dat als een van de beste in Sanur bekend staat.
Super lekker, met live muziek, en je kunt zien hoe de kok het eten bereid.
We maken nog een avondwandeling langs het strand, en realiseren ons dat er nu bijna een einde gaat komen aan deze geweldige vakantie.