Indonesië 10 juni 2014

10 juni 2014 - Swalmen, Nederland

Pierre & Margriet    Vakantie Indonesië         10 juni 2014

Tijdens de vlucht zitten we na te genieten van onze geweldige reis door Indonesië. Wat hebben we genoten. We realiseren ons, dat we vanaf morgen, weer zelf moeten gaan rijden en koken. Dit idee valt eigenlijk wel tegen. Maar helaas aan alle dingen komt een einde, dus ook aan onze reis.
Na een warme maaltijd en wat film te kijken, dutten we even in en tegen de morgen krijgen we een ontbijt geserveerd.
Rond 07.00 uur landen we op Schiphol en worden we door de laatste chauffeur, Pierre en Diana, opgepikt en naar huis gereden.

Beste allemaal,
We zijn weer terug in Nederland en willen ons reisblog afsluiten.
Wij hebben super genoten van elke minuut, en hopen door ons blog dat jullie ook wat mee hebben kunnen genieten.
De foto's laten jullie een beetje zien hoe het in Indonesië is, maar eigenlijk moet je het zelf zien, voelen, proeven en ruiken.

Sumatra, met z'n zeer indrukwekkende natuur, mooie rivieren, warm water bronnen en ruige jungle met de olifanten, de vleermuisgrot en de ontmoeting met de orang-oetangs. Hier hebben we heel wat kilometers voor moeten reizen over slechte paden en wegen, maar dit hoort voor ons gevoel bij Sumatra.

Java, met de Borobudur, Prambanan en zijn vele vulkanen. Ook de paleizen, sawa's, koffie en thee plantages. Allemaal super mooi en interessant, maar voor ons was hier het hoogtepunt de Bromo met zijn omgeving. Dit heeft zeer veel indruk op ons gemaakt.

Bali. Veel toeristischer, maar we zijn even erbuiten geweest, in het binnenland. Hier leven de mensen in eenvoud, rustig en relax.
En dan de zee, heerlijk helder warm water en de luxe van de hotels aldaar.

Zo is elk van de drie eilanden anders van natuur. Voor ons was het een onvergetelijke reis en we hebben een super tijd gehad, dankzij onze chauffeurs en lokale gidsen. Zonder hun hadden we al deze dingen nooit kunnen zien en ervaren.
Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
Groetjes,
Pierre en Margriet.