Indonesië 12 mei 2014

12 mei 2014 - Tangkahan, Indonesië

Pierre & Margriet    Vakantie Indonesië         12 mei 2014

Ontbijt bij Deli River om 08.00 uur. Een echt Indonesiës ontbijt.
Om 09.00 uur vertrokken met onze chauffeur richting Tangkahan weer dwars door Medan waar het nu nog drukker was als op zondag.
Om 12.00 uur zijn we gestopt bij een Warang, waar we met Burhan samen, dus 3 personen eten en drinken gehad hebben voor 75.000 roepia, ongeveer 4,70 euro. De sausjes bij het eten waren tamelijk spicy, maar men kon ook zoet-zure kiezen. Hierna steeg je temperatuur nog wel enkele graden.
Verder naar Tangkahan. 2,5 uur schudden over gedeeltelijk zeer slechte wegen. De laatste 12 KM duurden 1 uur. Naast de wegen waren voornamelijk palmboom plantages waar ze de vruchten aan het oogsten waren om palmolie van te maken. Aangekomen in de jungle van Thangkahan slog Margriet de schrik om het hart, waar ben ik aan begonnen. Zie foto douche, toilet, veel gaten en kieren waar van alles doorheen kon kruipen.
Pierre heeft gelijk en douche genomen, met alleen maar de mogelijkheid van koud water, die toch als heerlijk werd ervaren. Margriet is buiten op ons terrasje maar een sigaret gaan roken om van de schrik te bekomen.  Voor haar sprongen de Macaques aapjes in de bomen rond, plukten vruchten, beten er een paar keer in en gooide ze daarna op de grond. Over de veranda van de logde tegenover ons liepen 2 magere eekhoorntjes en onder de logde naast ons verdween een rat. Na deze eerste ervaring met de jungle heeft Fran ons meegenomen naar de rivier waar aan de overkant een warmwaterbron tussen de rotsen was. Pierre is met hem de rivier overgestoken en in de bron geweest het water is behoorlijk warm en rook een beetje naar zwavel. Ondertussen zag Margriet een stukje verderop meerdere Thomas Leaf aapjes die naar de waterkant kwamen. Op de terugweg heeft Fran ons diverse vreemde vruchten en planten gewezen.
Een inboorling was van palmbladeren een scherm aan het vlechten van ongeveer 2x2 meter wat gebruikt werd voor hutjes te bouwen.
Na het avondeten hebben we nog enige tijd in de jungle bar zitten kletsen en zijn daarna naar onze logde gegaan om te slapen. Maar over de nacht wil Margriet niet praten.