Indonesië 14 mei 2014

14 mei 2014 - Bukit Lawang, Indonesië

Pierre & Margriet    Vakantie Indonesië         14 mei 2014

Laatste ontbijt in Tangkahan. Na weer 100 treden aan de ene zijde van de rivier omlaag en aan de andere zijde weer omhoog werden we om 09.00 uur met een jeep opgehaald voor onze tocht naar Bukit Lawang.
We snappen achteraf ook waarom een jeep en geen busje? 3 uur om 24 km te doen, een weg met ontzettend veel gehobbel en af en toe zagen wij de weg niet eens.
Tussendoor een stop om verse cocosnotenmelk te drinken, zo van de boom geplokken.
Tegen 12 uur arriveerden we in Bukit Lawang, Rindu Alam hotel.
Die middag hebben we een vleermuizen grot bezocht. Gewoon echt te gek, we hadden een kleine grot verwacht waar we wat vleermuizen zouden zien, maar we hebben 2 uur lang geklauterd en geklommen over rotsen en door spelonken gekropen, soms bij licht maar het grootste gedeelte in duister je moest schijnen met een zaklamp.
Als je dit leuk vind en je komt in Bukit Lawang, neem dan goede schoenen mee en ga dit doen. Een echte aanrader. We hebben kleine en grote vleermuizen gezien, en zelfs een nest met jongen erin.
Op de terugweg zijn we nog langs een school voor dakloze kinderen gelopen, ook een bezoekje dat de moeite waard was.
Daarna terug op onze kamer, lekker gedoucht met geen warm water, maar zonder kikkers of mieren.
Daarna wat gaan eten en het bed in gedoken want morgen is het vroeg dag voor de jungle trek.